Gęstość słów kluczowych: czy jest to czynnik rankingowy Google?

Czy istnieje idealny procent słów kluczowych, które mogą pozytywnie wpłynąć na Twój ranking? Dowiedz się, czy gęstość słów kluczowych jest czynnikiem rankingowym tutaj. Gęstość słów kluczowych od dawna uważana jest za czynnik rankingowy.

Niektórzy uważają, że jest to niezbędny element układanki SEO, aby osiągnąć pozycję na stronie 1 w Google. Dlaczego jest tak wysoko ceniony? Wiemy, że słowa kluczowe są ważne dla Google. Trudno jest uszeregować treść pod kątem określonego terminu, gdy słowa nie pojawiają się w tekście na stronie.

Niektóre firmy zajmujące się narzędziami SEO pomagają dodać do tego przekonania, że ​​istnieje idealny stosunek słów kluczowych do skopiowania, który zmaksymalizuje szanse na zdobycie wysokich pozycji w rankingu. Czas zbadać dowody stojące za twierdzeniami, że gęstość słów kluczowych jest czynnikiem rankingowym.

Twierdzenie: Gęstość słów kluczowych jest czynnikiem rankingowym

Po pierwsze, czym dokładnie jest gęstość słów kluczowych? Gęstość słów kluczowych odnosi się do tego, ile razy dany termin lub fraza pojawia się w stosunku do ilości tekstu na stronie. Oblicza się go dzieląc liczbę słów kluczowych przez łączną liczbę słów na stronie i mnożąc przez 100. Na przykład, jeśli słowo kluczowe jest używane 26 razy w artykule zawierającym 1000 słów, to jego gęstość słów kluczowych wynosi 2,6%.

Istnieją różne twierdzenia dotyczące „najlepszej” gęstości słów kluczowych, do której należy dążyć. Możesz usłyszeć 2%, 5%, a nawet 10%. Dlaczego więc ludzie uważają, że gęstość słów kluczowych jest czynnikiem rankingowym? W przeciwieństwie do innych mitów dotyczących czynników rankingowych , ten jest oparty na faktach – gęstość słów kluczowych była kiedyś rzeczywista. Ale mówimy o dawnych czasach wyszukiwania.

Gęstość słów kluczowych

Jednak pomysł ten trwa do dziś. Czemu? Myślenie wygląda tak:

Słowa kluczowe wysyłają do Google sygnały o typach zapytań, dla których powinna pojawić się strona. Jeśli zostanie użytych zbyt mało słów kluczowych, Google może nie zrozumieć, o czym jest strona. Jeśli użyje się zbyt wielu słów kluczowych, Google może to uznać za próbę manipulowania rankingami wyszukiwania, co nie jest uprzejme.

 

Dlatego niektórzy uważają, że istnieje konkretna gęstość słów kluczowych, która jest „właściwa” – szczęśliwy środek między używaniem zbyt wielu i zbyt małej liczby słów kluczowych. Nie ma jednak magicznej liczby, która przyniesie najlepsze rezultaty dla wszystkich. Nie tak dzisiaj działa Google. Prawda jest dość prosta: używanie słów kluczowych jest ważne, ale osiągnięcie określonego współczynnika nie pomoże w działaniach SEO. W rzeczywistości strona internetowa może zostać uszeregowana pod kątem słowa kluczowego, nawet jeśli to słowo kluczowe nigdy nie pojawia się na tej stronie. Co prawie natychmiast rozsadza całą ideę gęstości słów kluczowych.

troszkę o seo

Gęstość słów kluczowych jako czynnik rankingowy: dowody

Aby odpowiedzieć na pytanie, czy gęstość słów kluczowych jest czynnikiem rankingowym Google, przyjrzymy się oficjalnemu filmowi Google z 2011 roku , który jest dziś równie dokładny jak wtedy. Film przedstawia Matta Cuttsa, który współpracował z Google od 2000 do 2015 roku. Był szefem zespołu Google ds. spamu internetowego i działał jako łącznik między firmą a społecznością SEO.

 

Cutts potwierdził, że nie ma idealnej gęstości słów kluczowych dla Google. Powiedział, że nadużywanie słowa kluczowego może wyrządzić więcej szkody niż pożytku. Kilkakrotne wymienienie słowa kluczowego może pomóc w rankingu, ale więcej może sprawić, że Google zobaczy je jako upychanie słów kluczowych.

„Kiedy zaczniesz dużo o tym wspominać, to naprawdę nie pomaga już tak bardzo. Zwroty maleją. To tylko dodatkowa korzyść, ale tak naprawdę nie jest tak duża. A potem odkryjesz, że jeśli będziesz ciągle powtarzać rzeczy w kółko, istnieje ryzyko, że wpadniesz w upychanie słów kluczowych lub bełkot i tego typu rzeczy. Więc pierwszy raz lub dwa razy wspomnisz słowo, które może pomóc w twoich rankingach, absolutnie. Ale tylko dlatego, że możesz to powiedzieć siedem lub osiem razy, nie oznacza to, że koniecznie poprawi to twoje rankingi”.

 

Jeśli gęstość słów kluczowych nie jest czynnikiem rankingowym, to jaki jest właściwy sposób używania słów kluczowych? Po zidentyfikowaniu słów kluczowych, których chcesz użyć , firma Cutts zaleciła napisanie treści, która jest wystarczająco długa, aby w naturalny sposób umieścić te słowa kluczowe w tekście. Przeczytaj treść na głos po zakończeniu pisania i słuchaj wszystkiego, co nie brzmi dobrze. Jeśli tekst brzmi sztucznie, sztucznie lub tak, jak został napisany przez robota, jest to rozsądny wskaźnik, że słowo kluczowe zostało użyte zbyt wiele razy. Z drugiej strony, jeśli brzmi to naturalnie, jesteś na dobrej drodze.

 

Używanie synonimów tam, gdzie to możliwe, może pomóc uniknąć wielokrotnego używania tego samego słowa kluczowego. Na przykład w tym fragmencie tekstu możemy zamienić „gęstość słów kluczowych” na „częstotliwość słów kluczowych”. Synonimy to także świetny sposób na przyciągnięcie uwagi czytelnika, a nawet mogą pomóc w rankingu innych terminów. Google rozumie synonimy, co oznacza, że ​​strona może się pozycjonować, gdy nie jest zoptymalizowana pod kątem dokładnego hasła wpisanego w pasku wyszukiwania.

Nie przejmuj się gęstością słów kluczowych

Rada Cuttsa była jasna: przestań mieć obsesję na punkcie gęstości słów kluczowych. Uważaj na każdego, kto mówi inaczej.

„Bardzo bym się cieszył, gdyby ludzie przestali mieć obsesję na punkcie gęstości słów kluczowych. Będzie się różnić. Będzie się różnić w zależności od obszaru, w zależności od rankingu innych witryn.

To nie jest twarda i szybka zasada, a każdy, kto mówi ci, że istnieje twarda i szybka zasada, możesz być ostrożny, ponieważ może sprzedawać ci oprogramowanie do zagęszczania słów kluczowych lub coś podobnego.”

 

Gęstość słów kluczowych jako czynnik rankingowy: nasz werdykt

Gęstość słów kluczowych mogła zadziałać w pewnym momencie. Zapytaj dowolnego wieloletniego specjalistę SEO, a usłyszysz wiele anegdotycznych dowodów na to, że gęstość słów kluczowych działa – i działa całkiem nieźle. Ale dzisiaj? Gęstość słów kluczowych po prostu nie jest warta stresu. Dopóki użyjesz tego słowa lub wyrażenia kilka razy, co prawdopodobnie zrobiłbyś, gdybyś nie dążył do określonego stosunku, jesteś dobry.

 

Użyj przynajmniej słowa kluczowego w tytule strony, meta opisie i pierwszym akapicie. Następnie ogranicz użycie do kilku razy w całej kopii. Nie ma idealnego procentu słów kluczowych do użycia, ponieważ gęstość słów kluczowych nie jest czynnikiem rankingowym.